domingo, 4 de febrero de 2018

Body expression task. Toontastic and touchcast.

TASK 3. Body expression. Toontastic and touchcast.
(Se aconseja abrir la página con el navegador Mozilla. Con Google Chrome puede que no se vea / We suggest that you view this wegpage through Mozilla browser rather than Chrome browser as there may be errors with the use of chrome)





OBJETIVOS EDUCATIVOS:
- Desarrollar las habilidades relacionadas con la dramatización como parte del proyecto y centro de interés de este año, el teatro.
- Trabajar la expresión corporal como contenido propio del área de Educación Física a través de la dramatización, escenografía, etc.
- Desarrollo de las habilidades orales (propia obra) y escritas (guión) del lenguaje inglés.
- Desarrollo de tecnología pioneras, activas y atrayentes para el alumnado como centro TIC que somos, tales cuales, toontastic y touchcast.
- Fomentar la participación de las familias en la tarea como elementos clave motivadores en el alumnado.
- Desarrollar las habilidades cooperativas y dinámicas de grupo para la toma de decisiones conjuntas a través del consenso y diálogo.

ACCIONES:
Para la unidad didáctica BODY EXPRESSION, el alumnado de 5ª y 6ª de primaria se organizará en grupos mixtos de entre 4 y 7 miembros voluntarios de forma que tendrán que elaborar un guion sobre una historia tipo cuento, narración, novela, etc. con duración máxima aproximada de 2 minutos.

Pasos a seguir:
- Elaboración de escenario, época, lugar de la historia, número de escenas, personajes y vestimenta.
- Elaboración del guion. Se valorará muy positivamente que sea en inglés.
- Grabación de dicho guion a través de una Tablet o móvil. El alumnado pone en acción la historia de forma VIRTUAL.
- Ensayos en las clases de Educación Física y su tiempo libre.
- Grabación de la historia REAL en el gimnasio con los medios proporcionados por el propio profesor del área para la filmación del Touchcast.

Evaluación:
En la rúbrica de evaluación se calificarán como aspectos importantes, entre otros: calidad de los ensayos, creatividad en el guion, el trabajo en equipo, el uso del inglés, vestimenta, etc.  






EDUCATIONAL GOALS:
- Develop skills related to drama  as part of the project and centre of interest for this year, the theatre.
- Work on body expression as PE content through role play, stage dressing, etc.
- Develop oral and written skills of the English language.
- Develop our use of pioneering technology which is active and attactive for the pupils of CEIP Tamixa. As CEIP TAMIXA is a ITC center, we have techonology such us, toontastic and touchcast available.
- Encourage the participation of families in the task as an important key of motivation for the pupils. 
- Develop cooperative and dynamic team skills to make good decisions together through dialogue. 


ACTIONS:

In the unit Body expression, students of 5th and 6th primary will be organised in small mixed teams between 4 and 7 volunteers in order to elaborate a script about an  invented story such as the narrative forms of story telling, short stories, novels, etc. This should take no more than 2 minutes.

Steps:

- Production of stage, period of time, place, number of scenes, characters and costume.

- Elaboration of a script. Those written in english will be viewed as preferable.
- Filming of the script with a device (tablet or mobile phone) Virtual acting.
- Essay in Physical Education classes and their leisure time.
Filming of the development of the class with their own devices teacher (Ipad) and the app touchcast.



Assessment:
In the grading framework elements which are considered as important will be amongst others: Quality of essays, the work achieved and level of involvement in the group, creativity, scene positioning, costume, originality, if the script is written in english or spanish, the quality of the virtual work achieved.


I am extremely proud of the work done by all groups, they have given me much enjoyment, laughter and even led me to sing. I leave you below all the work done by the students. 


 TRABAJOS REALIZADOS:
(Los trabajos de alumnado no autorizado a ser publicado en internet no serán publicados. Pedir visionado directamente el profesor)

5ºA:


- MAGIC BANANA.

TOUCHCAST:
http://www.touchcast.com/acedof/paula_raul_laura_luciano_5_a


- LA BÚSQUEDA DE LA BANANA DORADA.




- THE CHALLENGE OF THE SIX FRIENDS.




- THE FRIENDSHIP.



- THE SEARCH OF THE LEGENDARY COIN.



5ºB:

- THE MISTERIUOS ROBBERY.



- MY CARTOON.


- THE MISTERY OF HIGH SCHOOL.





- JUMANJI.

TOUCHCAST:
http://www.touchcast.com/acedof/martin_ayman_ivan_p_anayara_sofia_5_b

- VIAJE A LA LUNA.


5ºC:

- THE INSEPARABLE.





- THE BOY OF THE WHEEL CHAIR.




- EVERYTHING IS POSSIBLE.




- DEBAJO EL MAR.



- NO VIOLENCIA.




6ºA:

- SPACE MAN.




- THE FIVE FRIENDS.




- THE FRIENDS.



- LOST IN TOKIO.



6ºB:

- FRUIT NINJA.





- EL RESCATE.



- INTERDIMENSIONAL HISTORY.


TOUCHCAST:
http://www.touchcast.com/acedof/dani_b_daniel_l_irene_atenea_jose_enrique_adrian_6c_b

- LIBERATE TO LILICUT.



6ºC:

- THE TENEBROUS CAMPING.




- THE FANTASTIC FRUIT.




- THE POWER OF THE FRUIT.




- EF NINJA.





- THE PIRATES AND THE MERMAIDS.




Por último, dar las gracias a las familias por el trabajo en equipo y por toda la implicación prestada.

Finally, I would like to thank all the families for the support ,effort and involvement shown.

Always,
Mr. Fran Acedo



Licencia de Creative Commons